Sidor

onsdag, januari 06, 2016

Trettondagsafton

Förra året åkte vi till Luleå och bodde på hotell samt gick ut och äta istället för att gå ut på PiteHavsbad på trettondagsafton (då min man hade hunnit åka på jobbet då). Det var så bra att vi bestämde oss för att göra om vår mini-semester i år.
Denna gång bodde vi på Clarion sense som är relativt nytt. Vi har inte bott där tidigare. Det luktar väldigt gott i hotellet då de har vaniljdoft som doftsättare på sitt hotell. Myskänslan uppstår omedelbart...
Standardrum dubbelrum på Clarion sense.
Först lunchade vi sushi på Odod sushi.
Därefter provade vi Clarions spa avdelning. Man fick en ask med björkdoftande kroppsscrub, ansikstscrub och lingondoftande bodylotion. Så gick man runt i olika sorters bastu och varmbad. Jag är mycket mjukare och lenare nu än före spa besöket. Det var första gången på spa för mig, men kanske inte sista. 
 Vi hann ta det lugnt på hotell rummet en stund eftersom att vi bokat in en sen middag kl 19:30. Det var kallt att gå men det var det värt.
Makens förrätt, en grymt god hummersoppa. Den var helt suveränt god.
Jag valde renfilé och beställde lamm åt maken. Hans mat var aningen godare än min men mätta blev vi båda två. Jag tog en créme brulée till dessert men där föredrar jag nog en helt vanlig variant. CGs hade smaksatt hallonsocker, serverades med hallonsorbé och hade yoghurt som grund. Jag vill ha den supersöta vanliga varianten.
Väldigt bra mat var det i varje fall. Det var så där att man känner att man inte kunde ha gjort det själv hemma. Det vore trevligt om Piteå restaurangen blir lika bra som den i Luleå. 
Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet och upp till Skybar och beställde drinkar. Jag tog en Clarion espresso martini och beställde en "old fashioned" åt Micke. Det var kul att se bartendern fixa drinkar men vi kan inte påstå att "old fashioned" var en god drink, den blev inte godare när den stora isbiten smälte heller...

Mycket folk i baren denna kväll, det var fler som firade trettondagsafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar