Sidor

lördag, februari 27, 2016

Lättnadens suck och lite shopping

Kaffe och praliner
Igår hade jag tenta på sista kursen som examineras med en tentamen (personaladministration). Lyckligtvis tyckte jag att det var en lätt tenta, skrev mina svar så att pennan glödde och lämnade in den med känslan "alla rätt, eller nästan". En stor lättnad!
Förra kursens tenta får jag nämligen göra om snart då jag misslyckades totalt och inte fick godkänt. Det är första gången i mitt liv som jag måste skriva om ett prov så det är en ny upplevelse.
Jag gjorde misstaget att läsa i kurslitteraturen när jag borde ha pluggat in formler. (Räknar nyckeltal gör man ju snabbast och enklast i Excel men det får vi å andra sidan inte använda på proven.) Nu har jag dessutom fått tips om Youtube från den enda som fick rätt på sista frågan. Det vet jag ju egentligen, allt man vill lära sig finns på Youtube, men ibland kan man behöva en påminnelse.

Jag gick en sväng på stan då jag hade en bokad me&i träff och skulle stanna kvar. Då kom jag på att jag hade ett presentkort på Bodyshop som strax blir för gammalt och styrde stegen dit. Men när jag skulle köpa en bodylotion visade det sig att jag hade mer än ett presentkort att utnyttja så jag shoppade loss av deras serie med doft av argan oil. Den luktar väldigt gott och jag betalade bara 32 kronor vilket ju är helt underbart billigt. Handkrämerna ska jag lägga i handväskorna, body lotionen luktar gott och sprayoljan ska jag prova i dotterns hår (och mitt).

Jag köpte även nästan osynlig ögonskugga på makeupstore. En med lite glitter och en utan. De kommer att bli välanvända, jag har saknat den färgen fast de nästan inte syns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar