Sidor

söndag, mars 13, 2016

Test: Arla mild yoghurt - vanilj vs. passionsfrukt


Det var ett tag sedan jag testade något via Buzzador, men när kampanjen med grekisk vaniljyoghurt kom kan man ju inte tacka nej. Jag gillar vanilj yoghurt och jag gillar grekisk yoghurt så kombinationen borde vara fantastisk och det var den.
Krämig och lagom vaniljsmak, inte alldeles för söt som vissa andra vanilj yoghurts jag smakat. En helt perfekt vaniljyoghurt tycker jag!
Arlas milda yoghurt - grekisk vanilj
Dottern åt sin yoghurt med Frax. Jag tänkte att hon kanske skulle tycka att den var för tjock då den är tjockare än annan yoghurt vi brukar köpa men den gick hem.

Ingredienser:
Högpastöriserad mjölk och grädde, socker 5,2 %, vatten, majsstärkelse, vaniljextrakt från Madagaskar, mald vaniljstång, mild yoghurtkultur.

Du kan läsa mer om produkten hos Arla om du vill.

Mild yoghurt från Arla med smak av passionsfrukt
Jag kände att vi måste prova den med smak av passionsfrukt också...
Så det blev att köpa en förpackning för att testa den andra smaken.
Vi ångrar oss inte. Faktum är att dotter tyckte att passionsfrukt var godast och jag även om vaniljen var perfekt så var passionsfruktsyoghurten lite mer spännande. Men igår var den slut i affären så nu har jag köpt vanilj igen...

Bra till kvällsmellis. Jag har nästan sålt in den som dessert också, så god tycker hon att den är... 
Vi har hittat en ny favorit. 

1 kommentar:

  1. Den ska jag också testa! Men har glömt bort att ta med kupongen till ICA :(

    SvaraRadera