Sidor

fredag, maj 20, 2016

Veckans vardagsoutfits

Det är kul med kläder. :)
Måndag vågade jag mig på att föreslå jeans. Det är en riktig skräll att det gick hem (hon brukar protestera mot all sorts hårdare material så de är tur det är mjuka jeans). En liten cooling med racerbilar på t-shirten och röd svettisjacka.

Tisdag valde hon tiger t-shirten och jag skyndade mig att plocka fram och namnmärka en turkos svettisjacka. Jag älskar turkost, det är så fin färg. Här med vad vi kallar "lekbyxorna", vi har två par med hjärtan på knäna som mormor köpt. Lite tunnare men jeansliknande tyg. Hon ville även ha två tofsar, så vi hann med att fixa frisyren. Nästan i alla fall, det blev snett och mycket mer hår i ena tofsen (vilket hon upptäckte) men det blev i alla fall två tofsar.
Tisdag hade jag frågat om jag fick sälja den gröna fotbollströjan då jag hade en spekulant på den, men hon ville ha kvar den. Så de åkte på med grön långärmat undertröja, turkosa svettisjackan, lekbyxorna och vinterskorna som hon tycker är så fina med lila glitterfjärilar (jag måste stoppa ner dem i källaren snart).

Torsdag fixade hon skärtorsdag med rosa från topp till tå. Ljustrosa t-shirt med texten "Respect me" - en bra text för alla. Frisyren fixade hon själv med hårklämmor. Rosa velourjacka och rosa sweat slimpants. Ha nu överdragsbyxorna på dig sa jag. Vädret var inte direkt varmt, hade hon haft det tror ni? Icke sa nicke. Men då frös hon också när de var ute hela lunchrasten så hon kanske lär sig nån gång?
Fredag matchade vi färgmässigt. Jag valde en vit och rödrandig top och tyckte att det blev lite marint och fint med en marinblå kavaj till och då hade dottern valt en röd tröja (med texten Unstoppable) och röd/grå svettis med marinblå band. Så åkte vi iväg till fritte medan vi sjöng Markoolios fredagslåt.

Hoppas att ni får en alldeles underbar helg.

Här blir det att köra tvättmaskinen några varv, inköp av blomster till utekrukorna och lasering av altanen om vädret är med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar