Sidor

söndag, oktober 30, 2016

Boozt i Falkenberg

Lampor i entrén på Falkenberg strandbad.
I fredags lämnade jag familjen hemma för att åka på möte och event på Falkenbergs strandbad. Jag var inte särskilt ledsen att åka iväg då jag hört att detta är rankats till Sveriges bästa spa-hotell. Ha! Superglad att få åka dit! Jag såg också fram emot att se själva hotellets fina inredning.
T ex så hade vi en liten samling efter mötet i konferensrummet här i soffan. Supermysigt.
Torsdagen spenderas alltså i ett konferensrum där jag fick träffa mina två nya chefer och så hade vi möte hela dagen lång. Vi bodde på hotellet och där var det så här fina hotellrum! 
Mitt rum som jag delade med en kollega.
Utsikt vid rummen. Stranden och en lång brygga. Hit skulle man åka i lite varmare tider. Kanske när dottern blivit större och våra mor/dotter resor kan leda till spa istället för Junibacken, Disneystore och Disney on ice (men det var också en väldigt fin resa).


Vi åt middag på hotellet och det var väldigt gott. Trevligt att få prata med kollegorna om ditten och datten också. Så här såg maten ut. Gott.
De gillar sötpotatis på det här stället. Mycket sötpotatis i menyerna och lunchbuffén - det är förståeligt för det är gott. Jag tror att den här helgen har gjort mig till ett fan av sötpotatis.
De flesta av oss valde löjromstoast till förrätt. En rejäl klick må jag säga.
Jag måste visa den rejäla charkbrickan som min kollega valde. Tror att alla mumsade lite på den mot slutet. Jag måste lära mig att göra sånt där fröknäcke. Så gott! En av de andra tjejerna hade ett recept som jag måste prova hemma.
Jag minns inte vad jag åt, men det var gott. Köttbit och jordärtskockspuré med potatis och sötpotatis.
Lördag hade vi inte sovmorgon utan skyndade att äta frukost och packa upp vår monter för eventet. Sedan stod vi i monter resten av dagen och turades om att göra spa-ritualen. Jag har inga bilder från den. Det var en rejält förkortad spa-ritual men väldigt skönt att få besöka det här hotellet och få en liten provsmak på spa:et.
På kvällen packade vi ihop och söndag var det dags att åka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar