Sidor

söndag, oktober 23, 2016

Söndagssummering

En vanlig vecka, några me&i träffar, lite utbildning och danskurs för lillan och träning för mig på Korpen.

Veckans shopping:
En köttkvarn till min KitchenAid. Jag avslutade förra veckan med att köpa en massa älgkött och så var min far bortrest (han har en köttkvarn). Jag tänkte att det är ändå bra att ha och köpte mig en rejäl en.
Men FY för att mala älgkött. Jag ville både gråta och kräkas när jag stod där ensam och ansade kött samt kände köttlukten sprida sig av kvarnen. Nötfärs på Coop är billigt har jag kommit fram till. Men just nu är jag i alla fall rik på köttfärs i frysen. Det kan bli några fredagstacos innan de är borta. :)

Nästa gång ska jag nog prova kvarnen till att mala potatis och koka palt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar