Sidor

lördag, december 31, 2016

Årskrönika 2016

Årets hemmafix
I år har det varit helt stilla på den fronten.

Årets vardagsförändring
Jag fick ett nytt jobb som jag började på under hösten. Det betyder att jag inte gick upp på heltid på jobbet jag fick förra året utan istället har jag två. Det bästa av två världar. :)


Årets resor
Stockholmsweekend med dottern, vi såg Disney on ice.
me&i kickoff med Ulrika i Stockholm
Påsk i fjällen
Tjejweekend till Stockholm
Boden med barnen.
Black Sabbath i Stockholm.
Malmökickoff med me&i.
Semestervecka på Rhodos.
Konferensdagar i Malmö.

Årets bok

Jag vet inte riktigt om jag har någon "årets bok".

Årets tv-serie

Här under hösten har jag plöjt mig igenom alla sex säsonger av Game of thrones men årets serie blir ändå Outlander! Jag älskade Outlander och vill gärna se fortsättningen nu men istället lyssnar jag på serien som ljudbok.

Årets låt
Den låt som spelats mest här hemma är nog "Rotten to the core". Dottern har upptäckt Descendants. Men min årsmix på Spotify innehöll även Black Sabbath som jag försökte lyssna in mig på före konserten, jag har ändå inte blivit ett fan...

Årets köp
Vi har köpt en stuga. Vi har tittat och tittat i flera år och nu till slut hittade vi en som inte ligger långt ifrån första stugan vi såg som jag hela tiden kallat "min stuga". Det är ca 10 minuter hemifrån bredvid havet med utsikt mot Bondökanalen så vi kan kika på båtarna som glider förbi. 

Årets inredningsköp
När vi var i Stockholm promenerade vi till Fotografiska så att jag kunde köpa affisher av Vee Spears att hänga på stugan. De där som syns i varenda inredningstidning och på Pinterest. När jag hängde upp dem ville jag nästan ta hem dem till vardagsrummet istället, men jag tänker att jag ska boa in mig lite så de får hänga kvar där.
Jag har förstås handlat mer till stugan men det mesta har vi köpt billigt begagnat eller plockat hemifrån. Utom sängen, den är ny, snygg och jätteskön.

Till huset köpte jag en snygg tavla från Granit. Nu har jag hittat ett användningsområde också, vi har den som översikt när vi ska ta med bad och gympakläder.

Årets sjukdom
I år har vi varit hyfsat friska. Bara någon enstaka sjukdomsdag för lillan.

Årets Alva uppdatering
Hon älskar skolan och läsningen har verkligen gått framåt, nu försöker hon läsa alla texter. Benen växer och mycket snart kommer hon att behöva storlek 134/140.

Årets dödsfall
Min älskade farmor somnade in här i slutet av året. Det var en fin begravning men så trist att säga farväl till en älskad farmor. Hon sa aldrig ett ont ord om någon. Glad och nöjd med vad hon hade och många vänner.

Andra händelser
Jag tog examen – kvalificerad redovisningsekonom. Sista året kombinerade jag utbildningen med jobb vilket var tufft men lyckligtvis var hade vi praktik och då hade jag den på jobbet (utan lön).

Förhoppningar inför 2017
Ett lugnare och stabilare år. Ordning och reda och full koll på allt.


Jag brukar sätta mål för nästa år men i år har jag lite svårt att formulera dem. Så de får dyka upp när de dyker upp, jag har börjat med en liten bullet journal där jag mäter några mål. Enkla och små som jag vill mäta lite grann.
Dotterns mål i år är i alla fall Vasamuseet. När hon fick slantar i julklapp frågade hon varje gång om hon hade råd att åka till Vasamuseet nu då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar