Sidor

söndag, april 30, 2017

Söndagssummering



Veckans shopping:
Dessa fjäderkrokar har jag köpt på Mio till dotterns rum. Lite störigt att de inte har hålen på samma plats men på väggen syns det mindre. Nu har hon en plats för sina väskor, tanken är att hon ska hänga upp dem där när hon kommer hem. Gympaväskan ska packas klar söndagkväll så att vi är redo för veckan och utesluter lite morgonstress. Vi får se om vi lyckas hålla det. Väskorna kom i alla fall bort från hallen...
Å när maken ändå hade skruvdragaren i handen kom rullgardinen upp i sovrummet också.

Sevärt
Viktor Frisk och hans pappa om ADHD

En bra effektiv jobbvecka. När det blev helg åkte vi till stugan. Lördagen var vädret fantastiskt, jag njöt på altanen (i jacka och och filt) med kaffe och kokböcker. Vi hämtade en kompis åt dottern som skulle sova över och det gick jättebra. Söndag var vädret sämre med snöfallet, när vi var klara med frukosten sa maken att jag skulle ta barnen och åka hem och lämna sista städningen åt honom. Han har fyrhjulsdrift och det har inte jag. Dessutom sommardäck, men hem tog vi oss. Vi skippade majbrasa och kanalsim, varför envisas med att frysa? Vi eldade i kaminen istället och bakade macaroons som misslyckades totalt. De blev goda men väldigt fula.
Men jag vet vad jag gjorde för fel nu. Jag provar igen en annan dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar