Sidor

söndag, april 09, 2017

Söndagssummering



Min första frukost i det här decenniet av mitt liv på en strand i Antibes.
Den här veckan var då veckan då jag klev in i ett nytt decennium åldersmässigt. 40! Stort. Jag tänker fira så gott det går. Det började i alla fall bra eftersom att jag befann mig i Frankrike. Söndag förra veckan åkte jag ner till Nice. Kul att se en ny stad och intressant att de var så ostressigt i den stora staden. Det kände inte som att någon hade bråttom. Småhundar traskade omkring med sina ägare och lämnade lite små bajskorvar efter sig, män sköt omkring barnvagnarna eller bar på baguetter som de gärna mumsade på medan de småpratade med andra fransmän. En trevlig stad må jag säga.
Vi har haft mötesdagar i Valbonne (en mindre stad utanför Nice), mysig liten stad. Så hemresedagen hade vi frukost på stranden i Antibes och då visste kollegorna tydligen att jag fyllde år så jag firades med tårta. I lördags åt jag frukost med två av mina närmaste vänner och då fick jag också tårta. Det är inte alls dumt att fylla år...
Middag i Cannes.
Nice i Nice.
Mötesdagar i Valbonne.

Läsvärt

40 är det nya 20

Dottern fick välja ett smycke att ge mig i födelsedagspresent och så betalade jag den lilla asken. Hon gjorde ett väldigt fint val...

I lördags blev jag bjuden på frukost med två av mina bästa vänner, snack och kaffe i flera timmar. Mycket mysigt och dottern lekte hos en kompis under tiden.

Veckans shopping:
Ja, är man i Frankrike så är man i Frankrike och då måste man handla något. Först köpte jag en liten söt mugg som är lagom stor för dotterns fredagschoklad. Men sen hittade jag ju världens sötaste ätpinnar (åt henne) och en sax (åt mig, som jag sedan kom på att jag inte får ta med mig i handbagaget). Jag unnade mig också ett par träningsbyxor på stan och exklusivt te i en fin burk på flygplatsen. Burken är finare än teet är gott. Tacka vet jag rabarbergrädd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar