Sidor

fredag, maj 05, 2017

Rosendals trädgård

Superkusinerna på väg på resa, hand i hans i rulltrappan. Tryggt och bra.
 Vi flög ner till Stockholm med våra barn för en extra lyxig "Hansen-resa". Dottern har drömt om att besöka Vasamuseet i snart ett år så vi bestämde att hon skulle få åka dit. Sedan frågade jag syrran om hon ville haka på med sonen och göra det till årets kusin-resa. Det tyckte hon lät bra så då bokade vi in det.
Taggad till tusen.

Vädret var strålande bra.
Vi väntar på bussen efter att ha åkt tunnelbana, allt sånt är jättekul.


Vi checkade in på hotellet "Hasselbacken" där vi bokat ett familjerum. Väldigt bra läge då det låt mitt emot Gröna Lund. Dit vi hade tänkt gå men de öppnade inte så tidigt.
Så när jag kikade runt lite upptäckte jag att vi inte var långt från Rosendals trädgård och där ville jag verkligen äta lunch. Så vi tog oss tid att gå dit.
Blomsterplock på vägen.

Lite klättring och dans på klippan.
Framme vid Rosendals gick vi in och jag hade nog trott att det skulle finnas något barnvänligt på menyn då så många familjer verkade samlas där utanför. Men de måste nog ha haft med sig picknickmat. Jag fick be om en mindre portion av köttbullar och spagetti. Så det var vad Alva fick.

En GIGANSTISK köttbulle och spagetti, jag smakade och tyckte att den var rätt god. Dottern var inte alls imponerad på maten. Men den ekologiska äppeldrycken fick tummen upp. Fikat skippade vi då hon bara blivit besviken på det som erbjöds. (rawfood och sockerfritt)
Min sparrisallad var väldigt god. Skönt att sitta i solen också.




Så härligt att ta sina barn till ett vårigt Stockholm. Så glad att vädergudarna var med oss.
Mysiga omgivningar, det måste vara fantastiskt när sommaren är här.


Sedan gick vi tillbaka till hotellet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar