Sidor

torsdag, maj 25, 2017

Vatten, äntligen!

Nu har vi äntligen slagit på vattnet på stugan och utsikten är också vatten. Det blir stor skillnad när man dels får möjlighet att tvätta händerna, duscha, köra diskmaskin, slippa vattendunkar och samtidigt sitta på altanen och lyssna på vattnet som kluckar.

Det var inte så dumt att maken vaknade tidigt heller, för när jag och dottern vaknade hade han redan krattat halva gården. Så fortsatte vi tillsammans och monterade även ihop studsmattan.

Den här planteringens känns lite malplacerad och konstig. Så den ska jag eventuellt gräva bort i sommar. Det beror lite på om det visar sig att det döljer sig stora stenar under den...

Här är tre pallkragar som vi kan plantera i och dottern vill odla sockerärtor. Så sockerärtor får det bli i en utav dem. Med på bild är även hönshuset. Jag har pratat med en som vet och hon sa att hönorna kan vara ute nu. Så nu ska jag ragga upp ett par hönor som vill värpa ägg i mitt hönshus.
Hyra höns över sommaren eller rädda höns från att bli uppbrända på en kycklingfarm och istället få en sommar på landet, det är frågan. 

Å som ni ser sken solen denna dag.

2 kommentarer:

  1. Hyra höns!! då inget ansvar för hur de lever när hösten kommer!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å andra sidan, när hösten kommer kanske man har ekologisk kyckling i frysen istället för att köpa på Coop. Men det är rätt mycket jobb att rycka bort fjädrarna.

      Radera