Sidor

tisdag, maj 02, 2017

Växter mot mygg


Visste ni att det finns pelargonior som mygg inte tycker om pga lukten?
Jag är därför inte alls ledsen att jag inte har några övervintrande pelargonior i år. Vitt var ingen trevlig färg på dom tyckte jag. Det få bli mitt mål för trädgården, planera växter som mygg ogillar.
Så kan jag gilla min trädgård mer och vara där utan otäcka blodsugare.

Mosquite away lizzy
Citrus pelargon
Båda doftar lite citron/citrus enligt beskrivningen och det låter ju bra också.

Andra växtligheter som mygg inte gillar:
Lavender (det har jag redan, ska bara flytta på den.)
Citronmeliss (växer som ogräs, så den hamnar i en kruka i så fall)
Basilika (planterar den i uterummet där den trivs bra.)
Mynta
Citrongräs
Rosmarin
Röd temynta
Ringblomma/Tagetes
Citron timjan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar